De eerste blog is een feit! “Waar ga je het dan over hebben?” We beginnen gewoon met een stukje random internetfeitjes en wat is anno 2020 nou belangrijk bij een goedlopende website of webshop. Waar let Google op? Hoe zit het met de internetgebruiker, wie is dat tegenwoordig?
De internetgebruiker anno 2020, van pro’s tot
de 2-vinger-typer.
Ken je die reclame nog uit 2012 “ga met je muis
naar de rechterbovenhoek”. Een ouder stel legt de
muis vervolgens tegen het computerscherm aan en
snapt niks het hele proces. Wat is er gelachen om
die reclame. Die gekke oude mensjes toch! Maar als
we even realistisch nadenken, dan is dat niet meer
dan logisch. In 1969 was er voor het eerst
internet, maar dat was nog niet voor iedereen
beschikbaar. Dit was enkel beschikbaar voor 2
Universiteiten om veilig met elkaar te kunnen
communiceren. In 1996 was het internet pas door
iedereen een bekend fenomeen en werd het steeds
meer gebruikt. Inmiddels is er enorm veel
veranderd op dat gebied en steeds meer ouderen
weten ook de weg naar het internet te vinden. Wat
vroeger ondenkbaar was, is nu heel normaal: opa en
oma op Facebook. Oké, Facebook bestond vroeger nog
niet, maar ook toen zaten ze niet op MSN Messenger
of Hyves, op een uitzondering daargelaten. Er
wordt nu zelfs wel eens gekscherend geroepen dat
Facebook alleen nog maar door “oudjes” wordt
gebruikt.
Zo’n 70% van de 65 tot 75 plussers gebruiken tegenwoordig Social Media, dat is dan wel inclusief Whatsapp maar dan nog. Dat hadden we 10 jaar geleden toch niet kunnen bedenken?
Dokter Google
Zowel jong als oud begeeft zich nu dus op het
digitale web. Van de echte pro’s tot de
twee-vinger-typer. Wat overigens ook helemaal
prima is hoor, met twee vingers kun je echt prima
typen. Massaal zoeken wij naar informatie, kopen
onze spullen online en vermaken wij ons door naar
leuke filmpjes te kijken op YouTube. We denken
soms zelfs dat het internet een vervanger is van
onze huisarts. Voel je je niet lekker? Dan kijk je
toch even op Google wat er aan de hand is!
Persoonlijk zou ik dat niet echt aanraden, want
hoewel de meeste sites hun best doen om met
waardevolle informatie te komen, zijn er ook sites
met de meest gekke en foute informatie.
Maar wat we ook doen op internet, wij verwachten allemaal dat het goed werkt, dat de laadtijd van de site lekker snel gaat en alle informatie klopt. Maar ook dat de online aankopen op een webshop de volgende dag geleverd worden. O ja, de service moet natuurlijk ook dik in orde zijn, want wanneer dat niet zo is dan weet men het internet ook direct te vinden en als je pech hebt, dan ben je zo een slechte review verder. Begrijp me niet verkeerd, reviews zijn heel waardevol, zowel de “slechte” als de goede.
Maar soms schiet men een beetje door in het gebruik van internet als het om reviews gaat als je het mij vraagt en veranderen sommige mensen in “vrij onredelijke, overenthousiaste” personen. Dat is soms de keerzijde van het gemak van internet. Afijn, ik dwaal af. De verwachtingen zijn dus steeds hoger en de inspanningen moeten zo min mogelijk zijn voor de klanten.
Google kijkt tegenwoordig ook niet meer alleen naar wat interessante woorden die jij tig keer gaat herhalen op jouw site. Het gaat veel verder dan dat. Alles draait nu om de juiste inhoud, zowel waardevol als informatief en jouw website of webshop moet de klant de beste klantervaring opleveren.
De nieuwste technieken, website updates, de juiste afbeeldinggroottes, SEO-technisch alles op orde, een snelle laadtijd. Alles is van groot belang voor de beste performance van jouw webshop . Die laatstgenoemde is niet alleen voor Google belangrijk maar ook voor de conversies.
Wist je namelijk dat:
Met je plant op de bank ploffen
Kortom, het hebben van een goedlopende website of
webshop is nog nooit zo belangrijk geweest als
vandaag. Jij als ondernemer wilt aan al die
bovengenoemde punten voldoen. En laten we eerlijk
wezen. Je wilt het niet alleen, wil je succesvol
blijven, dan kun je ook gewoonweg niet anders dan
aan al die punten voldoen. Maar moet je dit dan
allemaal zelf gaan doen? En wanneer dan? In de
avonduren dan maar? Wanneer je eigenlijk gewoon
met je benen omhoog, met je partner, kids of kat,
plant, of wie of wat dan ook (you get the point)
op de bank wilt ploffen?
“Jouw randzaken, zijn onze zaken”
Jij moet je bezighouden met de dingen die jou je
geld opleveren, met hetgeen waarom je überhaupt je
bedrijf bent begonnen. En in je vrije tijd moet je
gewoon genieten van andere leuke dingen. Niet met
de (voor jou) randzaken.
Jouw randzaken, zijn onze zaken. De zaken
waar wij als team van professionals bij
Websitebooster juist heel graag mee bezig houden.
Laat ons maar ontwikkelen, verbeteren en samen met
jou kijken wat het beste voor jouw bedrijf is.
Klinkt allemaal lekker cliché he, maar geloof mij
maar op mijn blauwe ogen dat het echt zo is.
Of je nou een nieuwe website of webshop wilt. Of van een Magento 1 naar Magento 2 moet. Nou ja, niks moet natuurlijk, ik adviseer je enkel om dat wel te doen. Waarom ik dat adviseer leg ik je uit in blog 2 ? . Alleen een redesign van jouw webshop kan natuurlijk ook. Ook voor SEO optimalisatie en advies over jouw ideale platform kun je bij Websitebooster terecht.
Wij kunnen samen met jou telefonisch of onder het genot van een kopje koffie met appeltaart de plannen bespreken voor jouw website of webshop. Wat voor jou het prettigst is. En denk maar niet dat die appeltaart een wassen neus is, want “what you see is what you get”, en wat wij beloven komen wij na. Maak jij een vrijblijvend adviesgesprek, dan begin ik alvast met het bakken van die appeltaart ? .
Tot zo ver blog 1. Zie ik je de volgende blog weer?